Morgen

‘Morgen’ is de veelzeggende titel van een cd van het Chr. Urker Visserskoor Crescendo. Deze cd is in meerdere opzichten bijzonder.

- Medewerking wordt verleend door het Hineni Symfonie Orkest. Dit orkest met professionele musici speelt voor Israël, in het bijzonder om troost te brengen aan hen die lijden. Het Hineni Symfonie Orkest wil de inwoners van Israël door de universele taal van muziek tonen: we staan achter jullie, jullie hebben vrienden in Nederland, we bidden voor jullie en zo mogelijk helpen wij jullie.

- Begin dit jaar trad Pieter Heykoop aan als eerste organist van Crescendo. Tijdens het nieuwjaarsconcert in de Bovenkerk – met live-opname van de cd ‘Verwachtend uitzien’ – werd afscheid genomen van Harm Hoeve. ‘Morgen’ is de eerste cd van het Urker visserskoor met de Zeeuwse organist Heykoop. Als orgelsolo speelt Heykoop: ‘Groot is Uw trouw, o Heer’.

- ‘Morgen’ is een cd vol met niet eerder opgenomen nummers. De mooie en indringende teksten van de nummers ‘Morgen’, ‘Als de storm voorbij gaat’ en ‘Licht in mijn hart’ zijn geschreven dan wel vertaald door koorlid Gerrit de Wit.

- ‘Morgen’ is de eerste Crescendo-cd met een solopartij van Bert van Slooten. In de mooie uitvoering van Psalm 107 ‘Looft de Heer gestadig’ (bewerking: André van Vliet) neemt Van Slooten de bas-solo voor zijn rekening.

- Veel is voor het eerst. Maar ‘Morgen’ is de laatste cd met onze eigen bariton-solist Piet Baarssen. Baarssen zingt met veel gevoel en op eigen verzoek ‘De Heilige Stad’ als vrije solo. ,,Dat is mooi: ik ben door dat stuk begonnen bij Crescendo, nu sluit ik er ook mee af’’, zegt hij erover in een interview in het RD. Dit jaar is Baarssen precies 25 jaar lid van Crescendo. Met zijn warme klank en persoonlijkheid heeft Piet de gave om harten te raken. Gelukkig blijft Piet wel koorlid.

Met medewerking van:
Hineni Symfonie Orkest
Piet Baarssen - bariton
Pieter Heykoop - organist
Bert van Slooten - solo

Klik op de prijs om deze CD in uw wagentje te plaatsen:
€ 12.50

Luisterfragmenten

CD Track Titel Luister
CD #1 1 Psalm 93
CD #1 2 Licht in mijn hart
CD #1 3 Tot Wie zal ik mij wenden (Zum Eingang)