Welkom op de site van Urkervisserskoor "CRESCENDO"

De zang van Crescendo klinkt sinds 5 september 1953. Louwe Kramer startte toen met 23 jonge zangers als Chr. Jongemannenkoor. In 1955 nam zijn zoon Meindert W. Kramer de dirigeerstok over. Onder zijn leiding is het koor uit mogen groeien tot het grootste mannenkoor van Urk.

Ondanks de grote muzikale productiviteit is het repertoire van Crescendo in feite ongewijzigd gebleven. Men zingt bewerkingen van Psalmen, geestelijke- en vaderlandse liederen. Binnen de grenzen van Nederland zingt men dan ook inderdaad uitsluitend Nederlands. In de loop der jaren produceerde Crescendo dan ook meer dan 20 langspeelplaten en meer dan 15 cd's. Regelmatig ontvangt men reacties uit het buitenland, alwaar men de zang van Crescendo goed weet te waarderen.

Naast de normale concerten treedt Crescendo zo nu en dan op in bijzondere evangelisatiediensten, zoals bijvoorbeeld de kerstfeestvieringen van Tot heil des Volks in het hartje van de Amsterdamse Jordaan, en in het wereldberoemde concertgebouw van Amsterdam.

Lees meer over Crescendo